lördag 30 juli 2011

lördag

Då jag under kvällspromenaden igår fick glaset från glasögonen i handen ( tecken från ovan, de ska bort ), va jag tvungen att snabbt hitta en optiker, vilket inte var det lättaste då halva stan behaga ha lördags-stängt, ( vad är det för larv ) ???
Hitta till slut en öppen och nu är glasögonen hela igen.

Jag och Clara var på stan då de stora va med kompiar så shopping va inte så aktuellt för lilla damen, men jag hann iaf in på bikbok och köpte 2 tröjor på rean innan den lilla människan bröt ihop.
För att göra lilla på bättre humör blev det ett besök i trädgårsföreningen innan det va dax att åka hem och fixa lunch

Nöjd 5-åring
Efter lunchen bestämde vi oss för att baka lite bullar. Clara va så duktig och hjälpte till :-)

Nöjd unge igen :-)



När bullarna skulle testas va inte Tanya sen på att komma förbi på provsmakning med alla barnen.
Bullarna blev godkända och barnen lekte massor.

Clara , Davva och Molly

När jag sen fått hem Julia och hennes kompis Ebba fick barnen bestämma middag och idag vann äntligen Jack denna kamp ( han har försökt länge) och middagen blev mat på MAX, något som alla uppskattade när vi väl kom dit.

Även de stora roade sig på hoppborgen med lyxshakes och glass i högsta hugg.

Clara

Julia och Ebba
Jack
Nu är Jack och Clara fortfarande ute och leker.. ovanligt men de verkar ha väldigt kul så jag låter dom va några minuter till. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar