söndag 31 juli 2011

bra sliten...

är jag efter en intensiv men rolig dag.

Vaknade ju till strålande sol och barnen lekte med kompisar ute så jag startade dagen med en rejäl motionsrunda i solen. 6 km och svettigt värre med hög musik i öronen.

På väg hem ringde Tanya och behövde hjälp med barnvakt så plötsligt hade jag 6 barn, mina tre egna, Julias kompis Ebba som bott här några dagar och sen dom små syskonen June.
Det är bara kul att ha dom, och dom är enkla att ha men med en 1 åring som är på allt blev det ibland rätt svettigt, speciellt när jag försökte söva henne och 5- åringarna hade nån form av skriktävling samtidigt  eller när mat till 7 pers skulle serveras då 1 åringen fick hänga på höften i köket, eller värst av allt, när nappen tappade bort och ingen reserv fanns.. Min räddning blev då grannen ..och efter timmars kamp om att få henne att somna så somnade den söta 1 åringen med lånad napp i munnen :-)

slagen hjälte. Envisast vann!!!



Det va ett par år sen man hade så små barn känner man,,,
När pappan kom blev det några minuter i solen i total tystnad.. sen kom Pappa till Clara och hämtade damen så kvar är bara Jack, Julia och kompisen Ebba.

Eftersom jag inte pga 1 åring kunnat duscha efter löprundan, körde jag en långpromenad på kvällskvisten med innan dusch.. 5 km i kvällssol satt fint och sen ett efterlängtat bad och varma mackor med de stora barnen.

Nu ska jag röja övervåningen efter dagens lek och sen sätta mig i soffan med en onyttig påse godis och film :-)

I morrn väntar frissanbesök och tjejkväll hos Charlotte. Gillart!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar