onsdag 14 november 2012

Problemlösning

Igår tittade den fram ett kort tag... solen!

Som icke-rökare går jag aldrig ut från kontoret men nu var jag tvungen att sätta mig ute 5 min på lunchen.

Efterlängtad
Igår kväll var det dax för utvecklingssamtal med den lilla blonda.
Hon skötte sig utmärkt. Stolta föräldrar!

Igår hämtade vi hem Julia och Jack efter Julias konfirmation så äntligen var vi fulltaliga.

I morse fick jag hjälp med logistiken med barnen för att hinna vara nere på stan 7.40 för en fm med Adecco.
Jag och Jessica representerade Releasy och vi startade med välgörenhetsspinning och sen fick vi frukost på Best Western.
En riktigt bra fm som gav väldigt mycket. Kul!

Resten av dagen gick i en rasande fart och just nu händer allt på en gång på jobbet. Positiva saker blandat med.. utmaningar.
Tur att dom positiva sakerna väger upp allt och att utmaningarna är lösbara.

Hemma körde jag multiskilling och klarade av 3 jobbsamtal på totalt 1.5 h medans jag lagade mat och tvättade.

Efter ommöblering i vardagsrummet härom dan var kvällens projekt byte av hylla i Claras rum.
Damen var väldigt behjälplig med rensning av saker och Jack fick hjälpa mig bära upp och ner för trappen.
Teamwork!




Jack har idag lärt sig folkdans på gympan och ville visa.
Såklart man ställer upp ( även om det var måååånga år sen jag dansade folkdans ha ha )



Kvällens utmaning blir att lösa logistiken i helgen.
Dom stora barnen ska vara på olika ställen med 5 mils mellanrum samma tid på söndag..
Den är svår när man är själv..
Julia vill även gå på nattinnnebandy fram tills 02.00 fredag natt i Åtvid.. den lika svår att lösa då man inte kan klona sig och inte heller lämna dom små själva.
Tonåringen helt oförstående för tillfället,,, men som sagt.. problem är till för att lösas.
Jag ska bara komma på hur :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar