tisdag 20 november 2012

När allt jävlas

Igår var en sån där dag då allt gick åt helvete, ni vet såna där härliga dar som kommer då och då, som tur är sällan.

Clara-stackarn fick riktig jäklig hosta söndag natt och det resulterade i knappt 4 h osammanhängande sömn för mig och en stackars ynklig tjej som istället för att lämnas på fritids fick åka hem till sin pappa 07.15 då jag skulle vara på plats i Stockholm kl 10.00,,, Trodde jag..

9,30 startade mötet vilket betydde att vi var jävligt sena,, och mötet väldigt viktigt.
Bil skulle hämtas på Mabi 7,30  och kontrollfreaket ( moi ) var helt säker på att Mabi var Sixt,, vilket gjorde att vi blev ännu mer sena,, för som ligger faktiskt på olika delar i stan.
Hade ett viktigt möte 9-10 som jag bomma helt medans jag körde bil och sen följde en lång dag med LG möte i Sth.
En riktigt bra dag med bra diskussioner men fy vad trött jag var på slutet.
Det märks att man glömt bort hur det var att va småbarnsförälder och konstant lida av sömnbrist. Jag pallar inte sånt längre.,.

Väl hemma i Linköping var kl efter 20.00 och jag fick då åka till Macke med Jacks astmamedicin då Macke inte hade nån bil hemma  ( go och glad var jag då.. ) men sen 21 var jag äntligen hemma,,
Hinner ta en snabbdusch och pusta då katt-fan kaskadspyr ner hela hallmattan...

Då var det bara och garva åt allt och efter städ lägga sig :-)

Det bästa med skitdagar är att man vet att nästa dag blir en bra dag och det blev dagen idag.

Jag startade den med spinning med Sissela och har sen kört ett långpass på jobbet.

Nu äntligen hemma och väntar på att Sissela ska komma över på lite soffhäng och skitsnack.


3 kommentarer:

  1. Fina lyktor! Skitdagar kommer och går. De kan man glömma, minns de andra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitdagar är bra för då uppskattar man dom bra dagarna mer oxå :-)

      Radera
    2. Skitdagar är bra för då uppskattar man dom bra dagarna mer oxå :-)

      Radera