tisdag 21 maj 2013

Stockholm i regnet

För några månader sen hörde Stockholmsresor till vardagen men sen jag började arbeta på LF är det betydligt mindre resor.
Idag var det dock dax för möte på vårt systerkontor i Stockholm.
Pratade i tfn på väg till tåget och hann bara avsluta meningen: Det är tur tågen är i tid såhär års när jag upptäckte att tåget var 1.5 h sent och det bara ökade.
Min kollega och jag tog snabbt beslutet att gå och hämta min bil och köra till Stockholm istället.

Vi hann precis i tid och dagen gick bra.
Vi kom iväg innan köerna hem och jag slapp tom köra hem. Lyx!

Självklart stannade vi på Nyköpingsbro för inhandling av godis. Obligatoriskt!!!
Jag får dock inte röra godiset inna lördag. Stenhårt!
Det blev att lägga allt i en påse. Guuuuuud så gott det luktar.


Efter att ha släppt av grabbarna blev det gymmet och en dryg timme styrka.
Eftersom höger höft inte blir bättre lät jag bli löpbandet men cyklade istället 6 km för att få nån motion. Svårt det där när man är van att alltid springa :-(


Svettig och skakig i benen köpte jag mig en latte och satte mig ner 2 min och kom då på massor saker jag behövde köpa så det blev lite panikhandling innan stan stängde.
Skönt att hinna med sånt man aldrig hinner annars.

Nu ska huset förberedas inför att städerskan kommer i morrn. Underbart!
I morrn komme rjag hem till ett nystädat hem :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar