onsdag 8 maj 2013

Omberg och dyra överraskningar

Har spenderat 2 dagar på Ombergs turisthotell med ledningsgruppen.
Vi hade ju turen att vara där när vädret visade sig från sin bästa sida med.
I pausen njöt vi av den här fina utsikten.


När arbetsdagen var slut  fortsatte vi kvällen med att testa Zipline.
14 meter upp åkte vi linbana mellan träden.
Jag som är höjdrädd tyckte att det var bland det värsta jag gjort men jag utmanar alltid mig själv och jag vågade testa även fast det var hemskt.



Efteråt  var vi helt skakiga i benen och skapligt trötta så efter en snabb dusch fick vi äta en fantastisk middag.



Idag lämnade vi omberg på em och jag möttes av ett kaos hemma.
Nytt golv lagt och Micke hade kommit en bra bit på köket men jag upptäckte först att taket akut behövde målas och sen berättade Micke att ett mycket stort föremål "ramlat" igenom altantaket och landat på en stomme som gått sönder.

Jag behövde bara kolla på hålet så visste jag vem den skyldiga var... Kattjävlen..



Istället för att åka ner till stan och käka och ta nåt glas vin blev det att ändra planerna och först åka till Flugger och köpa färg mm sen till IKEA för att köpa ny lampa till köket avslutningsvis köpte jag kakel på Bauhaus.
Sen kom världens bästa människa , Christer hit och hjälpte mig måla om taket.

kl 20,20 var vi klara och nu sitter jag här helt prickig i ansiktet och full av färg.
Dusch och soffa är nästa anhalt.,,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar