söndag 12 maj 2013

Det här med att renovera

Helgens tid har mestadels lagts på renoveringen. Herregud vilken tid och kraft det tar.
Tur att det blir så otroligt fint efteråt.
Jag ska njuta nåt enormt när allt är klart.
Nu är jag lite trött på att diska på toan ( speciellt stekpannan är krånglig ) och att ständigt leva i slipdam men vet ni? I morn kommer köket va klart! Jippiiiii!

Bilder på före och efter kommer i morrn :-)

Igår cyklade jag ner till stan på morgonen för behandling av nacken sen försökte jag mig på uppackning av kök och matlagning vilket inte funka pga att nya spishällen inte tog nån av mina kastruller eller stekpannor.
Efter ett utbrott andades jag lite och ringde sen in det tunga artelleriet. Mamma och Christer.

Det mättes och skrevs listor sen åkte vi till IKEA där vi fyllde bilen och vidare till biltema.
Hem och då skruvade Christer upp hylla och spegel medans jag och mamma tog hand om uppackning och pimpning.
Det blev en hel del nytt.




En paus i jobbandet efter dryga 8 h. Mamma plaster in Nikas presenter. Förmodligen den enda som har med plastfolie till kyrkogården,.,

Ny matta och nya filtar! Fräscht!
 Kl 20,30 gav vi upp och kroppen sov riktigt gött i natt

I morse satte jag kl på 8 och var ute och körde en löprunda.

Nya Ullaredslinnet invigt. 
 När det skulle kaklas hade jag lovat frukost och Emma kom förbi och höll oss sällskap :-)

Mina hantverkare är multiskillade. Micke tog även hand om Tarzan och R han fick borra i betong. Det är bra dom är mångsidiga. :-)


Bonus och mina fina syskonbarn kom förbi och tittade på kök och hade med sig jordgubbsplantor :-)

och sen var det dax för match i Grebo.
Vinst mot BKL med 6-0. Riktigt rolig match att kolla på och Jack gjorde säsongen bästa match. Sjukt duktig! 3 mål blev det idag . Stolta föräldrar hejjade på.






Jag har nu invigt ugnen med bullbak.
På lördag konfirmeras Julia så det ska klämmas in en hel del bak den här veckan.. Ihop med en massa annat.
Det bästa av allt är såklart att barnen kommer hem <3


Gokväll på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar