torsdag 16 maj 2013

Försommar i himlen

Sommar i luften och när jag härom dagen gick förbi uteserveringarna tänkte jag på dig min fina bror.
Det var nästan så jag såg dig sitta där på Mörners i din rutiga turkosa skjorta, slitna jeans, en cigg i högerhanden och en öl i densamma med ett leende som gjorde att ögonen blev till små springor.

Du älskade sommaren lika mycket som jag.
För dig var det frihet och inga måsten och du var ju spontanitetens kung till skillnad mot din storasyster som är lite mer kontrollerad :-P.
Spontantripp med Oscar och en fm fick jag ett samtal där du berätta att du hamnat i Danmark.
- Mamma kan du stanna till i Västervik sa du plötsligt i bilen hem från Öland.
Ja spontan det var du verkligen..

Det här blir den andra sommaren du inte finns och trots att tiden går är saknaden densamma som dagen du försvann från oss.

Försommaren är full av förväntan och glädje men jag saknar dig enormt mycket.
Hoppas det är lika fina försommardagar i himlen och att du njuter av varje minut av dom. <3












2 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Känner dig inte personligen men vi har barn i samma klass ( din fina Jack och våran Matilda). Läser ofta din blogg och de kloka och fina ord du skriver. Oerhört givande och ger mig ett perspektiv på tillvaron som jag tror är väldigt viktigt. Att leva för dagen och ta hand om de fina man har omkring sig!

    Tack Lina för att du delar med dig!

    Varm försommar-kram! / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-lena!
      Va roligt att få sån fin kritik från dig och kul att du gillar det jag skriver.
      Din kommentar värmer mycket i regnrusket.

      Stor kram tillbaka!

      Radera