torsdag 7 februari 2013

När Uffe jävlas

Jag håller på med omläggning av huslånet och i samband med det ska ny bil införskaffas.
Uffe som tidigare varit trogen fick idag frispel och när jag skulle backa ur garaget vid straxt efter 07  small det till i bakbromsarna och det blev en intensiv och svettig resa till skolan med Clara och sen ner till stan.
Bromsen låg emot och skrapade i och ABS:en funkade inte så jag kunde köra i max 40 och slirade runt rejält.
Jag hade ju 2 alternativ. Ställa bilen hemma och ta taxi / buss till jobbet eller chansa att bil-fan skulle klara en resa till Rejmes.
Jag valde såklart alt 2 och bad till högre makter att det skulle funka.
Jag kom fram och hittade Coffe inne i verkstan och lämnade bilhelvetet och gick en jävligt rask promenad till jobbet och svor många ramsor på vägen dit.
Bilen har ju gått klockrent sen 2008 då jag köpte den av mamma men nu har den jävlats flera gånger.
Tur för nästa köpare att jag fått ta alla kostnader nu.
Inom kort ska han bort!!

Trots den jävliga starten hade jag en riktigt bra dag på jobbet. Timmarna bara försvinner och det är så kul!

Prognosen för en lagad Uffe idag var dålig men kl 16.10 ringde Coffe med den glada nyheten att Uffe mådde finfint efter att ha fått en ny bromsback bak ( typ nåt sånt hette det) och jag hann därför till Rejmes och tom i tid till att hämta Clara 16.45. :-)

När man stöter på patrull i vardagen som jag gjorde idag så finns det ingen skönare känsla än när det löser sig.
Det är sånt man ska uppskatta mer i vardagen- när allt faktiskt flyter på !

Clara och jag laddar nu inför veckans sista arbetsdag.
I morrn har damen beställt taco, såklart! :-D

Idag tappades tand nr 6 :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar