fredag 8 februari 2013

Att aldrig få fylla 30..

10 Februari 2013.. Det skulle varit din 30 årsdag.
Du skulle inte haft nån stor fest.. Nä.. även om du var en grym organisatör så skulle du inte ha den framförhållningen eller den strukturen att planera i god tid.
Du hade förmodligen firat 30 årsdagen med att träffa oss i familjen på dagen. Mamma skulle ha ordnat mat och fika och sen skulle du spenderat kvällen med dina fina vänner, förmodligen på stan, Ågatan.

Det skulle ha varit ett intensivt år för dig.
Många 30:åringar att fira. :-)

Jag kan inte sluta undra hur du hade sett ut nu..
Hade du börjat få gråa hår? Skulle rynkorna ha börjat komma?
Det är svårt att förstå att du aldrig kommer bli gammal.  Alltid 28 år.
28 år, 6 månader och en dag.

1 år och 6 månader har passerat. Ibland känns det som en evighet, ibland som det hände igår.
Din sista önskan var att vi skulle minnas dig med glädje och Niklas, det är nåt vi gör varje dag.
Glädjen blandas dock med en otroligt stor saknad och en lika stor tomhet.
Du fattas oss varje dag.

Din födelsedag på söndag kommer självklart gå i glädjens tecken även om vi alla kommer ha en tuff dag.

Vi i familjen kommer gå ut och äta och vi ska låna med oss Milon.
Innan vi hämtar honom ska vi ses på kyrkogården hela familjen och där kommer många av dina underbara vänner vara.
Lill-Andy har anordnat en gemensam samling och jag är säker på att alla som kan dyker upp.
Vi ska tända ljus och jag är säker på att du kommer se alla ljus ända upp till himlen.

Vi saknar dig ... <3






2 kommentarer:

  1. Fina Niklas.. Vilken tur att ni ha Milon, så värdefullt att alltid ha en del av Nicke kvar i honom.
    Är säker på att han har en underbar dag idag och jag hoppas ni med kan få det!
    Ska själv fira min bror Hampus på tisdag då han blir trettio, usch det rikitigt hugger i hjärtat när jag tänker på om inte han fanns kvar hos mig.
    Ta hand om er!

    SvaraRadera
  2. Tack för fina ord Rebecka!
    Dagen har varit fin men efterlämnar såklart en stor tomhet.
    Krama om Hampus ordentligt från mig på tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera