fredag 18 januari 2013

Att va 14 snart 15 ..


Jag frågade Julia i somras hur det kändes att ha en så ung mamma.
Hon svarade: Hur fan ska jag veta det? Jag har ju aldrig haft en gammal!

Ha ha Underbart svar och hon har ju så rätt.

En dag kommer hon förstå vad jag menar.
Gissningsvis runt 30 årsåldern kommer hon förstå att allt jag gjort för henne är gjort av en kärlek så stor att den inte går att beskriva. Kärleken till sina barn.
Kanske dröjer det tills hon själv får större barn och hon ställs inför som utmaningar man som tonårsförälder ställs inför innan hon verkligen förstår mig helt.

Jag tror inte man behöver va en ung mamma för att tydligt minnas hur det var att va 15 år.
Jag minns hur arg jag var och hur trög jag tyckte mamma var ibland så jag förstår verkligen Julias frustration på mig ibland även om även jag blir frustrerad tillbaka.

Vi är väldigt lika min stora dotter och jag i sättet, det bekräftar min mamma ofta.
Hon känner igen de utmaningar jag ställs inför alltför väl.

Jag måste ändå säga att jag gillar den här tiden. man har ett stort utbyte med varann och vi skrattar mycket ihop.
Jag försöker verkligen ta vara på de stunder den stora damen vill spendera med mig, jag vet att alltför snabbt kommer hon bli ännu större och va ännu mer självständig.
Vi har en väldigt bra relation jag och Julia.
Det som är väldigt viktigt för mig är att Julia ska kunna prata med mig om precis allt.
Jag har sagt att inget är för stort eller fel att berätta eller bolla med mig. Vi löser allt så länge hon är ärlig, och det upplever jag verkligen att hon är.

Julia är väldigt klok för att va så ung.
Många sunda tankar. Jag är övertygad om att hon kommer växa upp och bli en riktigt stark och varm kvinna.

Härom dagen skrev hon så fint i sin blogg och jag var tvungen att fota det:
10 önskningar utan rangordning:



Pengar, fred på jorden, att anhöriga ska må bra, se ung ut, perfekt kropp, ha tur i livet, höga betyg, bra jobb, Att katten ska leva länge och att Niklas ska komma tillbaka från himlen.

Dessa 10 önskningar tycker jag symboliserar att min fina dotter precis som vi andra kvinnor bryr oss mycket om hur vi ser ut vilket är helt sunt och normalt, hon vill satsa på skolan och förstår att det i sin tur öppnar möjligheten för en bra karriär.
Hon värderar också oss anhöriga högt, att vi ska få vara friska och må bra. Det visar hennes stora stora hjärta.
Hon visar också en stor kärlek till familjens lurvigaste vän, vår Tarzan och sist men inte minst beskriver hon en saknad efter han som vi alla tänker på varje dag och som fattas oss oerhört, Niklas.

Jag är helt säker på att min lista som 14 snart 15 år inte hade sett ut så.
Jag hade absolut inte kommit så långt i livet då.

Du gör mig så stolt fina fina unge <3

Liten...



Blev stor så fort <3





1 kommentar: