onsdag 22 augusti 2012

Do you speak english??

Vissa saker är jobbigare än andra men rent arbetsmässigt är det lite som skrämmer mig.
Jag tar med glädje åt mig av de utmaningar jag ställs inför och försöker lösa dom på bästa sätt.
EN sak tycker jag dock är lite jobbig, och det är kundpresentationerna på engelska.
Jag förstår allt, men i vår verksamhet jobbar vi med mycket fackord och jag tycker det är svårt att uttrycka mig naturlig på engelska när vi pratar system mm.
Idag var jag iaf tvungen och jag fixa det då vi hade en tysk kund på besök och med hjälp av T och flera andra kollegor som med bara 1 h varsel fick presentera olika delar av vår verksamhet klarade vi det och det blev riktigt bra.
Efteråt är det en skön känsla som infinner sig när man gjort nåt man tycker är jobbigt och klarat det!

Efter jobb lånade jag idag Milon och han och Clara röjde här hemma och hade sen lite filmmys i soffan i väntan på middag.


Vid middagen skulle Milon sitta brevid faster och Clara brevid mamma vilket är svårt när man har 4 stolar mitt emot varann..
Efter ett krigande blev lösningen att vi satt tre på rad ha ha.
vad gör man inte för barnen.. :-P



Nöjda till slut...



med varsin glass till efterrätt :-)

Mys att ha min fina brorson lite. Var längesen nu. <3

Till nåt helt annat,, idag är det första dagen jag INTE har ont på ryggen på tatueringen jag håller på att ta bort.
1 vecka ont som fan kommer det tydligen vara ett tag framöver efter behandlingen men bara och bita ihop.
Skönt att det slutat göra ont för den här gången iaf. Det verkar läka fint :-)

I morrn ska jag, Jack och Clara på circus Brazil Jack.Längesen vi var på circus så det ska bli riktigt kul :-)

Hepp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar