onsdag 5 oktober 2011

bittra kärringjävlar

finns det gott om och jagvet att jag själv kan va en riktig bitch ibland men nåt som gör mig jävligt förbannad är dom där bittra kärringarna som jobbar i nån form av serviceyrke där deras jobb går ut på att ta hand om människor, vården tex som är det som ligger mig närmast om hjärtat efter allt man varit med om.

Idag stötta jag på henne igen via telefon, den bittra jäveln som förmodligen hatar sitt jobb och som inte har lust att hjälpa och som inte kan tänka utanför sin egen lilla box.
Fy fan säger jag. Hoppas ni alla bittra själva behöver hjälp nån gång och att ni ska bli bemötta på samma sätt.

Vad har hänt då? inte mkt, skulle bara diskutera mitt byte av spiral som snart ska ske och eftersom jag svimma förra gången ska det denna gång ske under lite andra former, men det gäller inte bara idag utan den vård vi har i alf Linköping över lag.
Den kryllar av er kärringjävlar!!!

Jag har valt att byta allt jag kan till privat alternativ både för mig och barnen och nu kommer jag även göra det för de få tillfällen man faktiskt behöver besöka en gynekolog.

Så alla privata vårdenheter, satsa på trevlig personal som VILL jobba med människor tack!!
Och när jag ändå är igång. Denna psykvård som jag själv haft turen att aldrig behövt hjälp från men som vi i 12 år kämpat för lillebror Niklas skull, ni skulle verkligen behöva utsättas för lite konkurrens så kanske vi skulle få ha människor som mådde bättre bland oss.
Sådär ja..
Dagens skopa från bittra mamman i Ekholmen.

I övrigt då?
Jo lilla prickiga ungen sov 22.30-06 i min säng och vaknade utan feber och jag fick idag vara på plats på jobbet några intensiva timmar medans Clara lekte med farfar och farmor.
På vägen hem hämtades en presentpåse med film, målarfärger och block på mormorns jobb och efter 2.5 h bilåkande runt halva östergötland var alla barn och jag på plats hemma och vi har nu fått i oss lite husmanskost, Potatis, fläsk och löksås.

Några timmar kvar av kvällen och det blir inte roligare än disk, tvätt och motion, gissningsvis ihop med Jack och sen Greys premiär lagom innan jag lär somna ( om min minsta dotter behagar sova)

I morrn är en annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar