torsdag 9 januari 2014

En kväll i köket

Nåt jag sällan skriver om är mat. Nu blir det ett sånt inlägg ändå. :-)

Pga astmahosta blev det ingen löpning ikväll så jag lagade mat och frös in och testade lite nya LCHF recept istället.

I morrn blir det spinning på lunchen och i matlådan taco utan kolhydrater.
Som substitut till skal/ tortilla testade jag att göra ostchips. Mycket gott! Jag körde boxholm med chilismak. Lagom starkt! 



Testade också en variant på scones a la LCHF. Sådär.. För mycket mandelsmak för min smak. 



Men så hittade jag på ett eget recept på " frallor" med bl.a. rismjöl, fiberhusk  och bovetemjöl. 
Det blev väldigt gott! Dom åker in i frysen för kommande helger :-) 


Förr bakade jag väldigt mycket men mest  bröd, kakor och så tårtor. 
Sånt blir det inte så mycket av nu men det är fortfarande väldigt kul med bakning och numera finns det ju lite nyttigare alternativ man kan experimentera med. 
Det är bra när man under ledigheten unnat sig lite för mycket sött. 

Jag som alltid dras med ett stort sötsug har fått det under kontroll nu. Skönt när huvudvärken ger med sig efter att man lagt om kost till fokus. 

Jaha snö ute med. Va fan! Vi är bortskämda med plusgrader nu ju..


Tur jag ikväll fick hjälp på mekonomen med nya torkarblad. 
Det blev även en service inbokad nästa vecka. Fan va dyrt men ett nödvändigt ont. Jag kör ju min bil ett par mil varje vecka.

Nä ni. Snart freeeeedag och jag och barnen har en obokad helg. Skönt!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar