torsdag 9 januari 2014

Att gå utanför sin comfort zone

Något man ( eller iaf jag ) behöver bli ännu bättre på är att gå utanför min comfort zone och göra saker man inte tycker är särskilt bekvämt.
Det är ju naturligt att man hittar massor ursäkter varför man inte kan göra en sak som känns obekväm. Så även jag.

Idag utsatte jag mig själv för nåt jag inte var helt bekväm med.
Ni vet känslan när man blir nervös och fnittrig precis innan och det isar till i magen när man tänker på det.

Nej det var inget stort alls. 
Jag och en kollega läste in 5 sidor text på ett lite roligt sätt inför vår stora gala som vi är värdar för. 
Det handlade alltså om att skådespela lite. 
Att prata inför folk är absolut inget problem för mig, inte heller att läsa en text med inlevelse men när det är live och man ska göra sig till lite blev det svårt. 
Bolaget som filmar och spelar in är ju vana med sånt som tur är då det blev väldigt mycket skratt på em och en hel del omtagningar.



Men visst är det häftigt när man sen är klar och man har fixat nåt som var jobbigt. Det är ju dels en kick och så får man ju massor energi på köpet.

Heja oss. Det kommer bli en väldigt bra gala det här :-). 
Mitt största problem är VAD ska jag köpa för klänning och NÄR ska jag hinna köpa den?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar