lördag 21 september 2013

Fotboll, kalas och förrådsröj

Skönt att få sova ut lite!!! Jack hade fotboll i Grebo vid 10 och Clara kalas på busfabriken kl 11.30 så grannen hoppade in och hjälpte mig ta Clara till kalaset.

Jacken spelade en grym match. Vinst 6-1 och han tryckte in 2 mål själv.
Efter halva matchen kom envisaste mannen i stan, Christer till Grebo ihop med mamma. Härligt att se även om han var riktigt trött efteråt och hade fått sova 2 h.




Direkt från Grebo åkte jag till kalaset. 
Nöjda svettiga barn röjde järnet och vi mammor flydde kaoset och satt i dinosaurierummet och pratade skit tills det va slut :-) 

Väl hemma fick jag efter kesoplättar och kaffe energi och letade fram mer höstkläder vilket innebar att både förråd och klädkammare X 2 fick rivas ut.
Det är ju märkligt att man alltid glömmer vart man lägger sakerna.
Hittade tillslut mer än jag räknat med men jag stör mig fortfarande på att jag inte hittar en av claras nästan  oanvändas höststövlar i rätt stl. Jag hittar EN sko. Va fan!!!! 
En måste va hos Macke.. 

Medans mamman röjde pysslade minsting 



Jag hann precis med en 4 km-runda innan lördagsmys i soffan med döttrarna. 


Om 1 h ska Jack hämtas på hemma-disco i Grebo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar