fredag 12 juli 2013

Att va mamma till tre

Är såklart underbart men inte alltid lätt att ge alla den uppmärksamhet som man vill ge alla tre.
Jag försöker lösa det genom att ha antingen Clara extra eller Julia och Jack extra. Det löser sig ofta naturligt när tex nån av deras pappor reser och vi hamnar lite i otakt.
Det är värdefull tid.
I vardagen kan det annars handla om att ta vara på dom små stunderna med en och en när tillfällen ges.

Clara är just nu med morfar på Tättö i 2 dygn för första gången själv.
Tuff brutta så jag vet att det går jättebra.
Hon tog ju tag i det själv och sa till morfarn att nu vill jag komma till dig själv.

Jag försöker här hemma ta vara på tiden med mina två stora.
Det blir lite lyxigt för oss allihop.

Idag satte vi klockan tidigt och packade matsäck och åkte till varamon för en heldag med sol och bad.
Finns det nåt bättre en varm sommardag?

På plats tidigt . Relativt tom strand
som snabbt blev full
 Åsa och Stefanie kom oxå dit :-)








På vägen hem handlade vi inför Julias 15: årskalas på söndag och vi passade då på att köpa med oss pizza hem.
Ibland måste man lyxa till det :-)

Efteråt tog jag och Jack en löprunda. Ungen vann såklart..



Eftersvettas ihop 

Efter dusch: Klart vi måste ha fredagsmys .Massor gott i en salig blandning för att passa alla.

Härlig dag med mina stora. Underbart med semester.
jag njuter varje dag av kvalitétstid med nära och kära.




1 kommentar: