fredag 20 april 2012

Det där med rökning

Är ju sjukt äckligt, dyrt, osexigt och främst väldigt ohälsosamt men åhh så gott.
Jag slutade röka 1 Oktober 2010 på min 30 årsdag.
Fram tills Niklas död 11/8 2011 höll jag mig till några cigg på fest men från den dagen rökte jag konstant i 6 tunga veckor då livet var upponer.

Jag bestämde mig redan några dar efter Niklas död för att när jag började komma på benen igen skulle jag sluta och aldrig röka mer, inte på fest, utan aldrig... och så blev det.

Jag bestämde mig för att röka den sista cigaretten vid Niklas urnsättning 28/9 2011 och sen den dagen har jag inte tagit ett enda bloss men det går inte en dag utan att jag saknar giftet från helvetet.

Det jag saknar mest är inte själva smaken utan just momentet att gå ut och få en paus, gemenskapen, allt man avhandlade under rökpauser och inte minst kvällarna på altan med ett glas vin och cigg.

Ständiga följeslagaren ciggen :











1 kommentar:

  1. Jag lyckades sluta med hjälp av läkemedlet Zyban. Finns att köpas på antingen apoteket eller diverse olika online apotek såsom APO101. Här finns en direktlänk till sidan där jag beställde ifrån.

    http://www.apo101.net/sluta_roka

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera