fredag 27 januari 2012

Borta bra men hemma bäst

Onsdagen var fullspäckad med jobb till 15.45 sen simskola med Clara och nästan 30 min mellanlanding hemma och lite mc donaldsmat som mamma köpt i magen så packade jag ner det sista och åkte till Sth medans mamma tog hand om barnen.

Vilding i simhallen


Vi hann bara till Norrköping innan min telefon valde att se ut såhär: 

Aset till tfn..
Detta innebar att jag var helt utan tfn i 1 ½ dygn. Ett riktigt I-lands problem men i min arbetsroll där det innebär att va nåbar och att kunna läsa mail jämt, en mindre katastrof.

Att inte kunna ringa va inte så farligt utan mer mailen, och allt man tar för givet, att kunna ställa alarm på morgonen, kunna sms:a och främst att inte kunna ha kontroll på barnen där hemma och inte kunna bli nådd om det händer nåt va fan inte kul.

Man märker dock hur sjukt beroende man är av tekniken nu för tiden.
man har ju verkligen allt i sin tfn.

För att avsluta tjatet om telefonen måste jag bara berätta att jag i Sth igår kväll hittade en teliabutik i närheten och fick hjälp att låsa upp telefonen och enl dom skulle den funka efter max 12 h.. men med min sedvanliga tur med teknik funka inte ett skit, så jag fick efter lämning av barn spendera 1 ½ h på Dialect och sen äntligen rassla det till och sms:en och mailen ramlade in och allt va som vanligt igen :-).

Åter till Sth då.
Vi kom fram vid 21.30 och va alla hungriga och tvärs över gatan ligger O´learys så en sallad och ett glas vitt blev en bra avslutning på dagen.
en sen kväll i säng och tidig morgon men efter lite frukost var man på g.
Vi spenderade dagen med ledningsgruppen ihgop med flera andra ledninggrupper i vår branch och ämnet för dagen var: Hur man ska leda generation Y.
Lång med riktigt inspirerande dag och man fick med sig mycket bra för framtiden. 

Hemresan gick smidigt med undantag för en olycka vid Nyköping som gjorde att vi kröp fram nån halvtimme och vid 19.30 var jag hemma hos mina tre finaste. 

Med värkande huvud och nacke stupade jag i säng straxt efter barnen och idag lovade jag barnen tidig hämtning eftersom vi inte setts så mycket och så blev det.
Jobb, hämtning och handling och sen lite Fläskfilé africana med ris.

Jack är nu hos mormorn tills i morrn och leker med sin kompis och jag och döttrarna ska ha mys i soffan.
Jag har tagit mig en långpromenad i kylan och det mådde kroppen riktigt bra av.
Nu ett glas rött och ljus överallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar