torsdag 27 februari 2014

Med en full kalender

När klockan ringer 05.10 är man så trött att man bara vill dra täcket över huvet men så kan man tvista till det lite och lägga in lite lyx ihop med det jobbiga för att få det lite roligare.

Idag körde jag bara 45 min morgonträning och satte mig sen i bubbelpoolen och i ångbastun en stund. 
Lyxig start på torsdagen :-) 


Relaxen på gymmet.

Den här veckan har varit ett stort pusslande. Det blir oftast så när man ska hinna så mycket som möjligt under ett fåtal dagar varje månad. 
För min del så är det månd- torsdag varannan vecka som jag har totally egotid. På den tiden jobbar jag mer än de veckorna jag har barnen, jag tränar i princip alla som dagarna innan / efter jobbet, jag röjer hemma i huset, storhandlar, gör ärenden och försöker hinna med a träffa mamsen och vänner.
Oftast resulterar det i en fullspäckad kalender men jag brukar försöka lämna en kväll tom för egotid hemma. Tid att kunna gå runt i mysbyxor, tvätta lite, kolla lite på TV, bara njuta av tystnad och lugn.
Sånt är viktigt för mig. Att hitta lite ny energi. 

Den här veckan har jag förutom 4 träningspass  hunnit med att fixa nytt pass ( det ska faaaan resas nu. Aldrig mer en hel vinter hemma i sverige) och träffat lillasyster över en middag på stan bla.
Ikväll har jag date med mamsen och i morrn ska jag äntligen åka och träffa kärleken i Stockholm. Nu har det gått alldeles för lång tid sen vi sågs och jag saknar honom väldigt mycket :-) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar