tisdag 4 februari 2014

Lite gott "bröd"

Bytt mygga till vanligt headset och jobbat undan en hel del veckans första två dagar.

Trötter

Jacken är henna sjuk. Förkyld och "astmig" så vi fick fylla på hela astmaförrådet igår och det var en utmaning som slutade i besök på 5 apotek. Utbrottet var nära.. 

Jag har ändå kunnat jobba och Jack har vilat hemma. 
Redan ikväll kommer mamma till undsättning och sover här då jag åker på konferens 6.15 i morrn bitti. 

På vägen hem stannade jag för en snabb biltvätt. Shit vad det behövdes. 
Tyvärr lär pärlan se likadan ut i morrn igen.


I väntan på mamma slängde jag ihop lite " bröd" helt utan kolhydrater. 
Absolut inte lika gott men duger bra som substitut då och då. 
Jag brukar använda det som toast-bröd med och lägga skinka och ost emellan. 
Det här receptet hitta jag hos en kul tjej jag följer på instagram och jag har bakat det några gånger och fryst in. Funkar jättebra. 


200 grader i ca 10 min kör jag. 
Jag använder laktosfri turkisk yoghurt och sen skippar jag brödkrydda och tar lite salt istället. 
Såhär ser mina ut. 


Man får testa sig fram och bäst tips tycker jag man hittar på insta eller i bloggar :-) . 

Nu ska rosa väskan packas igen ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar