söndag 9 februari 2014

Att fylla 31 år i himlen

Så kommer en sån där dag igen.  En högtid som gör lite extra ont att fira utan dig älskade lillebror.
10 Februari är ju din dag.
31 år skulle du fyllt vilket betyder att du skulle varit lika gammal som jag var när du dog.
Det har gått 2 år och 6 månader sen du lämnade oss.
Kan det verkligen stämma??? Det är ju jättelång tid..
Barnen har blivit så stora, jag uppenbarligen äldre och livet har gått snabbt förbi även om vi försökt att stanna upp och bara vara här och nu.
Vardagar blir till helger, höst till vinter snabbare än man hinner med och plötsligt har åren bara försvunnit.

Att njuta av livet har fått en ny innebörd för mig och många i min närhet.
Att njuta av att vara frisk och att vara tacksam för allt man har och att inte sörja över den tiden man inte fick ihop utan njuta av den tiden man faktiskt fick tillsammans är några av de saker jag försöker efterleva varje dag.

Fortfarande kommer tårarna många dagar, saknaden släpper aldrig taget och inte heller tomheten.
Jag hör fortfarande ditt skratt och jag känner fortfarande din lukt fast du inte finns men jag är alltid tacksam för all tid vi fick och att du var min allra bästa vän i 28 år.
Tårar, skratt, ilska och kärlek- ett helt liv på kortare tid än de flesta.

Det är inte alltid rättvist livet och att vi får fira din 31 årsdag på restaurang utan dig är tungt, det kan man aldrig komma i från men just i dom stunderna måste man försöka ta fram de fina stunderna.
Man får försöka minnas leendet och skratten.



Med det finaste leendet


Även fast du inte finns på jorden firar vi din dag i familjen.
Vi besöker din egna plats på Landeryd och så äter vi nåt gott på stan. Enkelt som du tyckte det skulle vara
Vi valde att fira din dag en dag för tidigt i år och det blev Ming palace som du älskade och sen åkte vi till kyrkogården allihop.  Milon var med och tände ljus för pappa Niklas med såklart.

Kusinerna





Om drygt 3 h är det din dag Niklas. Grattis där uppe i paradiset.
Öppna en öl med Christer och morfar så ska vi försöka göra din dag till en bra dag här nere.
Jag saknar dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar