måndag 4 juni 2018

PH mätning och värmebölja


Vilken värmebölja vi har hamnat i. Underbart men svettigt!

Älskar värmen men när jag skulle få en slang ner i magsäcken i 24 h och tejpades i hela ansiktet var det inte drömläge med 28 graders värme i Onsdags.
Jag var lika missnöjd med situationen som det ser ut..




Syftet med det här var att mäta PH värdet på två olika mätpunkter ovanför magsäcken för att se värdet på det som läcker från magsäcken.
Jag var väl medveten om att det skulle göra ont under undersökningen och att det skulle vara obehagligt med slang i magen , i halsen och i näsan, men fy vad tufft det var. Så skönt när det var över.
När dosan pep att det gått 24 h fick jag hjälp att dra upp slangen direkt. Underbart att få äta mat som vanligt och kunna ta magsårsmedicinen igen efter 10 dagar utan.

Förutom detta lilla hacket i skivan var veckan som gick härlig! Bra jobbdagar, härliga kvällar i uterummet och många fina promenader.
I fredags blev det grillat med Julia och Jacks pojk och flickvänner hemma. Mysigt med fullt hus.
I Lördags fick jag offra mig och ta Himnabadet på fm. Inte riktigt min drömbadplats men Clara och bästis hade kul och det är huvudsaken.
Tjejerna drog sen vidare på Bio och översovning så det blev bara jag och Julia och Jack hemma till middagen. Julia och jag fastnade i uterummet hela kvällen. Så skönt!



 badande ungdomar överallt.


I Lördags kväll plockade jag en fin bukett på kvällsrundan.



Grönt är skönt- en tidig söndagmorgon.



Ny vecka och svalare luft idag. Lyxig vecka med en dag ledigt mitt i. Det blir ju som två fredagar den här veckan :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar