måndag 19 december 2011

en tripp till US


Söndagen började lugnt med storstädning.
Städerskan har jul-ledigt så det va bara och kavla upp själv och köra igenom hela huset.

Fotbollsträning med Jack i Grebo och mamma och Crille hämtade då döttrarna och tog med dom till stan för lite shopping och fika.
Medans Jack tränade gick jag Grebo runt och ett varv i spåret. Va precis dyngsur av all blötsnö men det va skönt att komma ut lite trots blåst och snö. 

Efter träningen fick Jack akut ont i nedre delen av magen.
Han fick vila och käkade men det blev inte bättre så vid 18 tiden ringde jag 1177 och de ville att vi skulle åka in till akuten med honom då symtomen liknade blindtarmsinflammation.
Efter lite pusslande fick jag Julia att komma hem från en kompis och ta hand om Clara och så åkte vi upp.
Vi fick snabb och proffsig hjälp och Jack blev jättebra omhändertagen.




Sen plötsligt när vi gick bort till ett specifikt rum där Niklas låg efter sitt självmordsförsök i Feb 2010 så sa det bara pang och jag börja störtgråta. Fick panik. En sköterska tog hand om mig.
Sjukhuset och dess lukt i kombination med ambulansmän och rummet han låg gjorde att det bara brast.
Inte lugn och stilla gråt utan en sån där panik-gråt.
Jag är ju alltid väldigt samlad, men det här gick inte hejda.
Jacken tröstade mamma och så släppte det lika snabbt som det kom efter några minuter.
Märkligt det där hur kroppen kan reagera...

Till slut fick vi iaf alla provsvar tillbaka och värdena va bra och magen bättre så vi fick åka hem.
Skönt!!!
Det blev sent i säng och idag får Jacken va hemma och vila upp sig trots protester att han hellre velat va i skolan.
Jag jobbar från soffan idag, ännu iklädd mysbrallor.
Inte helt fel när det är så sällan det händer.

Barnen ska nu va hos pappa några dar men de kommer snart igen så vi hinner baka julgodis och mysa innan julafton.

Ikväll ska jag köra spinning och handla inför jul.

Ha en bra start på veckan allihop!

2 kommentarer:

  1. Gums så tufft för dej :/ Tur att du blev omhändertagen ordentligt. Nästa gång du går spår i blötsnö kan du väl åtminstone säga till så jag kan få traska mä?! :) Kramar!

    SvaraRadera