onsdag 30 november 2011

lite värme

mitt i all rusk fick vi idag i simhallen.

Clara har simskola onsdagar och idag ville Jack följa med då han nästa vecka ska ha simtest i skolan och ville testa sina färdigheter.
50 m som va målet gick galant så det hanns med lite bubbelpool, rutschkaneåkning och lek i vågorna hann med också.

Lägg till bildtext





Det blir sen kväll och sen middag på onsdagar men det är helt klart värt det.

Tänkte idag när jag satt i simhallen i värmen och blev sådär efter-jobbet-trött, att det kräver verkligen en minutsiös planering att få ihop allt.
Ett jobb som inte är ett vanligt 8-17 jobb utan som kräver fokus precis jämt kombinerat med att va själv med 3 barn är inte nån lek, men jag tycker ju verkligen att det är värt all planering och allt pusslande.
Samvetet då? Ja det är fan inte lätt
Barnen är självklart viktigast, men jag anser inte att det är omöjligt att reda ut båda.
Det kräver dock stort fokus och disiplin och att kunna omprioritera och hitta lösningar på praktiska utmaningar snabbt som sjutton.. och jag reder ut det med hjälp av att ta vissa möten via telefon samt hjälp av mina föräldrar.
Jag tackar också nej till väldigt mycket.
Varannan vecka är jag själv och är då väldigt flexibel, men varannan vecka är det tufft och då måste man hårdprioritera.
Det finns inget utrymme för nöje de veckor jag har barnen, utan barnvakt ska bara användas när jag måste pga jobbet eller när mormor eller barnen själva vill. Sånt prioriteras bort, det är enkelt när man bara har dom varannan vecka.

För mig är det viktigt trots att dom är tre försöka hitta tid så barnen får va själva med mig.
I helgen blir det den minsta mammagrisen som ska få åka till mormor lörd- sönd och bli bortskämd medans jag ska få lite tid med Julia och Jack och dom ska få bestämma agendan.

Det är inte lätt att räcka till men man får göra det bästa av det.

Längtar tills Jul då det blir lite ledigt och tid med dom små.

Djupa tankar på onsdagskvällen.

Nu lite attestering av fakturor innan TV:n och sängen hägrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar