lördag 22 juli 2017

Näst sista sommaren

Öland 2010. Det var det näst sista året vi alla semestrade ihop, Mamma, Christer, Jag, barnen Niklas och Milon. 

Första kvällen satt vi på trappen till vårt hyrda hus jag och Niklas med varsin cigarett och pratade länge. Barnen var lagda och vi hade spelat kort allihop.
Vi konstaterade att vår familj och våra semestrar var en krympande skara då jag och Macke separerat under vintern och Niklas och Sofi nyligen gjort samma sak. Vi skrattade lite och sa att det kan ju inte bli värre iallafall. Det var tomt utan våra respektive och för min del var det min första sommar någonsin som ensam. En stor omställning och en prövning som var utmanande men vi lyckades ha en jättehärlig vistelse tillsammans allihop.

Tänk om vi då visste vad som väntade.. Att Niklas bara ett år senare skulle vara borta och att Christer skulle lämna oss bara 15 månader efter det. 

Ingen av oss har semestrat på Öland efter deras död men nån gång kommer vi säkert åka tillbaka till alla platser vi besökte under sommaren 2010 och minns våra stunder med samma leende som jag får när jag ser våra bilder. 

Niklas Milon Mamma och jag

Jack Julia och Christer

mamma med minstingarna

Niklas och Jack 

shopping 

bad 


Niklas och Milon <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar