måndag 3 juli 2017

För 2 år sen

.. fick vi nycklarna till vårt gemensamma hus. Då både jag och E är snabba och handlingskraftiga så drog vi igång en rejäl renovering samtidigt som mitt hus var sålt och vi bodde i E:s hus allihop första veckorna så vi kunde blåsa ut det mesta i  vårt nya hus.
Dag 1 sågades det ner björkar, det sattes thujor runt huset och vi rev ner hela våning ett ner till betongen.





Efter rivning satte E upp nya väggar och vi gjorde om planlösningen en hel del på två av tre plan. 
Han var världens bästa byggledare med mängder av idéer och han hittade nya lösningar när en inte funkade.
Jag hjälpte till med allt jag kunde och såg till att hålla näringsnivån på en bra nivå med mat och fika :-).

Efter dryga 2 veckor av tidiga morgnar och sena kvällar i huset flyttade vi till slut in. Fem ungdomar och två vuxna som båda bott själva i många år. En ny familj. Spännande, läskigt roligt men oxå tufft stundtals. Men otroligt lärorikt. 

Nu har jag och mina barn bott själva i huset i 7 månader. Det funkar jättebra såklart men vi saknar såklart de andra två tonåringarna mycket. 
Jag har satt min prägel på huset lite i taget men mycket är kvar som det var innan. Mindre projekt finns det gott om och det blir lite lagom semesternöje i sommar. 

Det blir inte alltid som man tänkt men då får man göra det bästa av det. Perfekt utmaning för ett kobtrollfreak som mig :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar