torsdag 25 april 2013

Proteinpannkakor, motion och en hel del röj hemma

Torsdag nu och 3 gympass avklarade, köket har börjat rensas på skit inför renoveringen ( 6 säckar hittills) och igår hann jag efter jobbet med utvecklingssamtal på Jacks skola innan jag körde en 6 km runda på löpbandet.
Myskläder på och lite tid i soffan med tända ljus överallt och lite sällskap i andra soffhörnet var en bra avslutning på onsdagen.

Veckan går så snabbt och snart väntar en helg full av roligheter.
Jag börjar med jobbfest på fredag. Kul!!!

Mat och Viktmässigt rullar det på bra. Minus 3,3 kg och jag fick köpa jeans i en stl mindre än vanligt igår.
:-). Jag har dock utmaningar i laga varierad mat. Jag är inte så förjust i böner, linser, frön och nötter och tål dessutom inte laktos eller jordnötter och i kombination med inga kolhydrater är det inte alltid lätt att hitta bra mat på lunchen.
Tur vi har massor salladsrestauranger i stan. Mycket sallad blir det!
Jag har provat en hel del recept på 56kilo.se men än så länge är proteinpannkakorna det som faller mig i smaken fullt ut.
Måste fortsätta testa. Har ni bra recept hojta gärna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar