onsdag 10 augusti 2011

att få tiden att räcka till

När man jobbar och har 3 barn med olika aktiviteter och många mil till skola och fritidsintressen är det inte alltid lätt att få tiden att gå ihop. Som tur är så är jag en riktigt effektiv planeringsmänniska och jag brukar lyckas få ihop allt till slut.
Det som får ta stryk dom veckorna jag har barnen är dels det sociala livet med vännerna på vardagar och även egentiden som de veckorna inte existerar .
Jag brukar ändå försöka få ihop korta stunder själv så jag kan få  motionspass som blir antingen långpromenader med barn på inlines eller cyckel eller om Julia kan va barnvakt, löprundor och styrka hemma när Clara sover och de stora gör sig klara för natten.
Idag hade jag 20 min på mig att motionera när Clara såg på film i sängen och Julia va snäll och va hemma.
 2.6 km löpning och lite hantlar och styrka när jag väl kom hem blev det. Inte mycket men bättre än inget.

Nu är den lilla fortfarande vaken och jag ser framför mig hur trött hon kommer va i morrn bitti, åter igen... inte lätt att förstå att det är vardag när man är 5 år.. speciellt inte när syskonen är vakna och får va lediga från skola..
Kampen fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar