fredag 25 januari 2019

En ny tid

Om några veckor blir hon 13 år min minsta lilla unge och jag konstaterar att tiden med små barn är förbi.
Julia blir 21 år och bor i Stockholm större delen av tiden, Jack blir 17 år och bor hos mig på heltid men börjar ju bli vuxen han med och Clara har helt slutat vilja umgås med sin mamma som förr.
Borta är tiden när man behövdes hela tiden, tiden då man ville ha mamma nära.


Mina finaste tre 2006


Borta är tiden då man hade fredagsmys i soffan allihop samtidigt.



Och tiden man fick fira skolavslutning med alla tre


När man tog hand om sin lillasyster med en skyddande hand på ryggen



Jordgubbstårta och finkläder som mamma köpt 

 Och tiden då man byggde snögubbar på baksidan allihop tillsammans,



Men borta är även tiden då man stressade till dagis, då man satt uppe hela nätterna med barn med astma och krupp och när man blev väckt innan 06 på helgerna.

Numera får man vara glad o de vaknar vid lunch på lediga dagar men livet med tonåringar är också väldigt roligt men också läskigt.  Man måste låta dom få testa livet själva och stå på egna ben. Att våga släppa taget fast det är svårt.

De är så olika alla tre men alla lär de mig nya saker varje dag och jag hoppas att jag kommer får fortsätta vara dom lika nära även om det är på ett annat sätt när de blir vuxna.
Jag är så stolt över hur mina barn utvecklas till kloka vuxna var och en och jag ser fram emot att se  vad dom tar sig an i livet.

Mina fina tre !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar