tisdag 29 augusti 2017

Barnvakt

Min infektion i magen har bjudit på en hel del otrevliga biverkningar efter avslutad penicillinbehandling. En av dom var allergichock då min hals och mun svullnade igen när jag åt. Jätteläskigt när man är själv ju.  Tydligen var de två kurer penicillin  jag fick så starka att de påverkade levern mycket och biverkningar likt dessa kan uppstå.Tur att det ändå är övergående och inte värre än så. Nu har jag kortisontabletter i väskan som snabbt kan lösas upp i vatten om det blir akut igen. 

Kroppen känns pigg och på g igen efter några tuffa veckor. Så skönt! 
Har roliga saker inplanerade i helgen som jag ser fram emot. 

Idag hade jag en lång jobbdag och när jag kom hem vid 19.30 var Sofi och Mathias här och nattade Lilly och Milon. De ska sova här i natt då Sofi och Mathias ska till Rhodos och fira Sofis 30:årsdag. Så härligt! 

Natten kan gå hur som helst men just nu har hon bara vaknat en gång och vi fick leta efter nappen länge innan vi väl hittade den. Herregud man är ju ringrostig. 
Tur att storebror ligger nära även om han just nu pratar i sömnen haha ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar