fredag 21 november 2014

Till Christer


Osjälvisk, varm, tålmodig, trygg, genuin med en stor portion humor fanns han där från min sena tonår. Alla barn favorit. Min trygghet och ett ovärderligt bollplank genom tuffa år.
 
Bara 4 dagar innan han dog följde han med till Ikea, såklart.. jag bad ju om det. Klart han orkade, klart han monterade ihop byrån. Självklar! för så var vår Christer.
 
Den dagen släppte inte Clara honom ur sikte. Hon höll sig nära även när han byggde byrån och kröp upp i knät oftare än vanligt. Kanske visst hon att det var sista gången?
 
 

 I min trädgård hjälpte han ofta till..


Alltid en stark arm runt barnen.


Claras bästa vän. Du och jag Christer sa hon


Med mycket barnasinne kvar


Alltid bärandes på barnens saker, alltid några steg bakom.


Hans egen favoritbild. Nyklippt, brunbränd och med lite smörgåstårta i magen.


Och så... Ett tungt farväl




Tack för allt du gav, för allt engagemang, för all kärlek, för att du tog hand om mamma och för att du älskade mina barn som dina egna barnbarn. Tack för allt du gjort i mitt hus, för alla timmar av snöskottning, för alla förrådsstädningar, däckbyten och avloppsrensningar men framförallt tack för att vi fick dela alla  åren med dig.
Vi saknar dig alla dagar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar