torsdag 7 augusti 2014

En dag på Visingsö

Trots att man bor så nära så är det jättemånga år sedan jag var på Visingsö så idag blev det en heldag på ön mitt i Vättern.
Vi åkte redan vid 9 och tog färjan över efter lite frukost vid bilen. 


Vi hyrde cyklar och tog oss runt ön på det sättet hela dagen. 
Första gången jag åkte tandem men det var riktigt kul! 





Vi började men att ta oss längst söder ut på ön till Näs och visingsöborgen där vi tog läskpaus på bryggan 




Efter att ha cyklat tillbaka längs hela västra sidan tog vi lunchpaus efter 1.2 mils cykling.

Nästa stop blev kumlaby kyrka där vi klättrade upp i tornet. Jag som är väldigt höjdrädd vågade vara stoppa upp huvet och fota men inte ställa mig mot stängslet. 



Glasspaus .


När man väl är på Visingsö så vill man ju se hela ön så Vi bestämde oss för att cykla upp till norra änden med och titta på badet där. 
Otroligt vacker natur längs dom små vägarna. 



Givetvis skulle blondie testa att bada lite med. 


Sista 6-7 km tillbaka till hamnen var riktigt tunga och när vi satte oss på färjan tillbaka till Gränna vid kl 18 konstaterade vi trötta och svettiga att vi gjort 3.6 mil på cykeln idag. Det känns i både kropp och huvud. 

Trött gäng på båten. 


Innan vi tog bilen hem blev det en lätt middag vid Vättern. 




Och den sista energin gick åt här. 


Ikväll lär vi alla sova riktigt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar