fredag 11 maj 2018

Nystart i nytt hus

När E flyttade ut för drygt 1 ½ år sedan var det en självklarhet för mig att bo kvar i vårt gemensamma hus där jag och barnen hade vår trygga punkt. Att det skulle bli tufft att orka sköta om ett så stort hus själv och att det skulle vara väldigt dyrt var jag införstådd med men jag bestämde mig för att ta ett halvår i taget och sen utvärdera och utmana det beslutet.

Det tog mer än ett år att landa i att det inte längre är värt det. Jag älskar huset men det är för mycket att sköta om det själv. Det är stor yta att städa och stor tomt att sköta och mycket snö att skotta. Att dessutom lägga en så stor peng som det kostar att äga detta hus själv varje månad gjorde att jag valde att kika på lite mindre hus här i området jag bor. Ett hus som passar mig och barnen. Målet var att hitta ett hus som inte kräver så mycket tid och så mycket pengar så jag har tid och möjlighet att satsa på andra saker utan att bara bo.

Jag tror mycket på att man ska lita på intuitionen och när den sa: Kör, så hittade jag det jag letade efter bara några hundra meter bort.



En 60-talsvilla som är utbyggd 2010 med lite mer behändiga 139 kvadrat och en numera blomstrande mer lättskött trädgård.
Det blir såklart renovering här med. Nytt tak, lite nya fönster och en ny planlösning på båda våningsplanen men det känns riktigt bra i magen och jag är övertygad om att jag barnen och Frasse kommer trivas lika bra där som vi gör i vårt nuvarande hus.

Mitt hus ligger från idag på Hemnet och redan nästa helg är det visning. Så spännande!
Hoppas att huset hittar en ägare som kommer älska det som vi gjort och som vill fortsätta med nya roliga projekt i huset med oändliga möjligheter.

HÄR hittar ni länken till Hemnet,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar