måndag 13 april 2015

En dålig kombo

Den här våren har bjudit på en hel del ohälsa, jag som verkligen aldrig är sjuk. Känns som det är många som fått dom elaka bassiluskerna som hänger i länge.
Jag fick redan i måndags en vanlig förkylning med hosta. Inget konstigt utan det är ju bara och köra på trots att det stör lite.
När vårvärmen kom i lördags morse resulterade det tyvärr i en negativ sak och det är pollen i mängder. 
Jag är väldigt allergisk men äter ju antihistamin i mängder som borde däcka en häst iom min sjukdom kronisk urticaria  så jag trodde jag skulle komma lindrigt undan men det blev tyvärr inte så. 

Förkylning med hosta i kombination med pollenallergi ger mig tyvärr ordentligt med astma. Efter en helgs hostande och snorande hade jag redan igår tufft med andningen och jag känner min kropp så väl att jag förstod att jag inte syresatte blodet ordentligt  så i dag blev det jobb från soffan och ett par telefonavstämningar blandat med mycket adm och vid 16 fick jag en tid hos läkaren. 

92% syresättning är inte jättebra så det blev betapred och så två omgångar inhalationer och en lång stund på vårdcentralen. 


Sen mådde jag lite bättre och fick åka hem med ett recept på kontisonbehandling i 10 dagar för att läka inflammationen i lungorna. 


Vila är inte min grej men jag är helt slut och orkar inte mycket mer just nu. 
Hoppas må betydligt mycket bättre i morgon och att det här är vårens sista suck av sjukdomar. 

Tur att Tarzan underhåller vid middagen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar