torsdag 11 april 2013

Att våga njuta

Ja det blir Denny som får stå för rubriken idag.

Vecka 19 ska jag göra om köket hemma, eller jag, det är en överdrift. Jag betalar, Jonsson, Niklas barndomkompis ska bygga om köket och idag var det dax att åka och köpa köket och beställa hemkörning så allt är på plats när han ska sätta igång.

När jag satt där på IKEA och köket beställdes tänkte jag på just det som Denny idag gjorde en powerpoint om: Tänk som en idrottare.
Punkt 4 fastnade jag för: Att våga njuta!


Att ta sig tiden att stanna upp och faktiskt njuta av det man åstadkommit.
Det är nåt jag är dålig på och när jag satt där tänkte jag på just det: Jag har faktiskt åstadkommit en hel del.

Det finns massor saker som jag inte har och som jag misslyckats med men det finns också en massa mål jag faktiskt nått nu.
När jag var 25 år trodde jag nog aldrig att jag skulle vara singel vid 32 ( jaja snart 33 år) med 3 barn , men jag trodde inte heller att jag skulle kunna bo i ett hus, ha en helt ok bil, ett sunt sparande och att jag samtidigt skulle kunna köpa tex ett kök själv. Det må vara löjligt men det i sig är ju också nåt man faktiskt ska njuta av.
Man blir inte lycklig enbart av pengar och framgång men visst fan ska man njuta av dom sakerna i livet som faktiskt rullar på för det är ju också en slags lycka.
Jag älskar mitt jobb, mitt hus och jag är i stort nöjd med massor saker.

Jag njöt iaf några minuter av det idag och när jag betalat köket fick jag 8000 i presentkort.
Då gick jag in och njöt av det genom att shoppa lite till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar